mandag den 25. oktober 2010

Ny uge

Jeg parkerede på Msunduzi Museum på 7:30. Det mest bemærkelsesværdige ting er støjen fra holdepladsen ved siden af - konsekvent råbe. Det hele lyder som business as usual - jeg er klar over hvor lidt jeg ved om den offentlige transport. Dette er en stor taxiholdeplads - mere som en togstation!
Jeg er på museet for et møde på 08:00 - tidligt, fordi jeg havde brug for at droppe min datter på universitetet i tide til hendes foredrag. Feeling en smule dårligt, fordi jeg mangler kapel, og min Pagt gruppe møde. Og jeg er ikke sikker på hvor dette møde er i gang. Det er med en af de lokale kirker og Pietermaritzburg Pre-School Association se på et projekt, vi ønsker at gøre. Jeg er ikke sikker på, hvem der ellers vil være der.
Det er den første uge i den sidste valgperiode i år. Jeg har en travl tid forude. Jeg glæder mig til ferien - selvom vi flytter hus i den tid. Forhåbentlig finder vi et hus!
Fokus for dette udtryk - sørg for, at Jesus er en del af alle projekter, jeg deltager i (hvis jeg kan). Det er så nemt at spille kirke, endda spille Guds rige. Nem at gøre ting, som hvis de var bare organisatorisk og ikke i det væsentlige åndelige. Og dog, det går så meget bedre, hvis vi arbejder med Gud, ikke uafhængigt af ham, men tryk vi kan føle at gå med strømmen af travlhed.