torsdag den 5. marts 2009

Livet er kort, s� Spis Godt Ost

Vinter i Wisconsin betyder, at vi ikke får meget. � Mellem under frysepunktet temperaturer, seks-foot snowdrifts og iskolde veje, er vi tilbøjelige til at Hunker ned og sige: "Se ya i foråret." �
Det minder mig om dette hvert år, når en af vores mange naboer synes til altid at få et barn i sensommeren eller falde. � Vi går ind for at besøge den nye bundt af glæde, at overtage den sædvanlige gave kurv, bølge til mor og far hver dag, som de gåtur ved med stroller, og generelt føler sig godt om livet og dets mange velsignelser.
Og så vinteren hits, og vi kan ikke se disse mennesker igen for seks måneder. I foråret, deres spædbørn ikke længere er lyserød og blå bundter - disse små folk har omdannet til fods, taler småbørn i hvad der synes en blinke for øje. Og jeg tror, hellig crap hvor kommer den tid gå?
En af mine venner sendte mig en e-mail i denne uge, som sagde:
Fem enkle regler for at være lykkelig: 1. Gratis dit hjerte fra hatred.2. Fri dit sind fra worries.3. Live simply.4. Giv more.5. Forventer mindre.
Jeg vil gerne tilføje endnu et, med undskyldninger til Michael Pollan, som jeg helt rippe denne fra og gøre det min egen: �
6. Spise god mad. Ikke for meget. Især ost.
Og for kærlighed til Gud, du tror foråret. Jeg virkelig ønsker at se min nabo igen.