fredag den 13. august 2010

Hari Raya Haji 2009

THE LONDON FLIGHT

Normalt ville vi alle sover for det meste af rejsen. Men ikke denne tur - ikke til Tasha og mig alligevel.

Så mens Franco sov, Tasha spillede bøddelen, og jeg tyede til filmkanal. 13 timers flyvning og jeg formåede at se en rekord på 5 film i en række:

a) Julie og Julia
b) Adam
c) Vejret Girl
d) Udtagning af Pelham 123
e) 500 dage Sommer

På den anden side af verden, blev mor til opgave at udføre Qurban på mine vegne. Min søster sendte mig en mms med overtaksering af billedet med teksten "Lembu Kak" (oversættelse: sis, din ko) lige før jeg kom! Jeg regnede med den tid, jeg nåede London, ville kødet er blevet uddelt til de fattige, og jeg ville føle et helvede meget bedre at strejfe på gaderne i London for at finde verdslige lyksalighed.
Eller er det et oxymoron?