lørdag den 23. januar 2010

Naar-sday Minder fra maj 2007




Velkommen til Da-sday Memories.
Den dag for fremvisning af nogle af mine tidligere haven stillinger.
Hvornår blev de tidligere udstationerede ... vej tilbage, når, men ikke nødvendigvis på en onsdag!

Når det er en regnfuld falde dagen og haven ser triste, det er når det er på tide at huske på foråret, og selv de mælkebøtter

Den Når-sday Hukommelse til i dag, blev oprindeligt sendt den 6. maj 2007.
~~~~~~~~~~~
Vi har haft nogle dejlige varme vejr i den forløbne uge og så mange planter, der kommer i blomstre, spirende, eller blomstrende i denne uge for Grøn Thumb søndag.


Jeg er virkelig glad for at se blomstrer på denne blødende hjerte. Det var en nøgen rod et par uger siden, da jeg potteplanter det op indeni. Jeg har ikke engang plantede den i permanent plet i haven endnu.

Tulipanerne er endelig i opløbet, og mange har en lille smule farve viser. Denne ene og de andre i klump vil blive blomstrer snart.

De violer er stigende overalt ... i plænerne, under dæk, på stier, og selv i haven. De selvstændige frø hurtigt, og jeg ved aldrig, hvor de vil dukke op næste gang.

Mini iris har et væld af knopper og mange af dem er begyndt at åbne.

Den stedmoderblomster og Violas fortsætte med at give en fantastisk udstilling af blomster.

Og hvordan kunne jeg glemme den mælkebøtten eller Dent de lion på fransk. Jeg elsker den måde, de ser, før åbningen i deres lyse muntre gule ansigter. Mælkebøtter er godt for jorden og godt for dit helbred. De tiltrækker gode fejl til din have ... gerne mariehøns. Mælkebøtte blade kan spises i salater, saft fra rødderne er en urtemedicin for vorter og fugle vil spise frøene. Rødderne kan blive stegt i en slags kaffe, og blomsterne kan gøres til mælkebøtte vin. Mælkebøtter kan forudsige vejret ... helt åben, er en solrig dag, lukket er en regnfuld, kedelig dag.
Jeg kender mange gartnere føler behov for at udrydde mælkebøtter med pesticider, men der er andre måder at befri din plæne af dem. Men nogle gange synes, at jo mere du graver dem, jo hurtigere de vokser.

Labels: Når-sday erindringer,
© Crafty Gartner Hvis du læser dette indlæg noget sted, men på min blog eller på Blotanical ... det er blevet stjålet. Jeg er ikke forbundet med eller give tilladelse til furniturecustommade.com, designedgardens.com, tranquilgarden.com eller nogen steder skabt af NameMedia Hus og have til at bruge mit indlæg til at fremme salget af forskellige punkter. De nægter at besvare e-mails og tage mit feed ned.