mandag den 13. april 2009

Dengang og nu

På den 15. februar gik jeg ud til haven og skød nogle forudinstallerede foråret fotos. Vi havde en forholdsvis milde februar og jeg var sikker på, at foråret var lige om hjørnet.

Som du kan se, er knopper på Hellebores allerede var fuld af løfter.




Mens sempervivum var ganske shriveled, jeg vidste, at et par uger af mildere temperaturer ville frynsegode dem op hurtigt. Det ene er 'særhed', den eneste sempervivum jeg kan let identificere uden navn tag.


Lavpunktet er fyldt med grayish sempervivums. De vil slå alle former for dejlig nuancer, når de får lidt mere sol og varme.


Sedums i den røde vogn er frodige og fuld, der blot venter på foråret. De kalder mig tigger om en revision i år. Det er en opgave, jeg ser frem til, forhåbentlig vejret vil samarbejde, og jeg kan komme til det senere i denne måned.


Desværre vinteren ikke var klar til at give slip på det hold. I sidste weekend, mens jeg var oppe i vores state Capitol talsmand for vores skoler, Long Island blev walloped med en snestorm. Dette foto taget her til morgen er fem dage efter sne, endelig har vi fået nok smelte at se toppen af nogle af de planter. Med temperaturer forcasted at være ganske let for de næste par dage, jeg forventer, at alle sneen til at forsvinde ved sent mandag.

En anden ting at bemærke her er, at stedet er stadig i skygge. Med de høje evergreens omkring vores ejendom, vinteren søn har ringe chance for at nå jorden.

Jeg er sikker på, at det eneste uger fra, når jeg vil være udstationering billeder af de mest smukke, frodige sempervivum. For nu selv, kan jeg kun sidde her på min computer og se på sidste års fotos.

Med hensyn til Hellebore i åbningen skudt, er det stadig under sneen, men stadig den optomist, jeg ved, at jeg vil være derude snart tage flere billeder.