mandag den 19. januar 2009

Ray Dennis Steckler, 1939-2009

Her er til Ray Dennis Steckler , den uafh?ige filmskaber som skrev, stjernemarkerede (som Cash Flagg) og rettet indflydelsesrige film herunder sp?ingen Killers , Rat Pfink en Boo Boo , og hans masterpice Utrolig Strange v?er Hvem Stoppet Leve og blev Blandet-Up zombier . En vision?kunstner hvis influnce er tydeligt ses i det moderne biograf, Steckler var frodig (der producerer film fra 1963, indtil sidste ?, ?omiske (hans film blev selvst?ig produceret, skudt p?6mm film og senere Hi-8 video), og geniale (som tydeligt ses i denne dans sekvens fra v?er , "Den f?e Monster Musical" ) . Det har ikke v?t skrevet meget om endnu, men fans er s?dag hans forbik?l. Han d?i sin s?i g? 7 januar, i alderen 70.
Jeg t?e med at skrive om en d?den en nekrolog til at linke til (is?da jeg indsendt en anden nekrolog 24 timer siden), men Ray Dennis Steckler var en vigtig kreativ indflydelse i mit liv. Jeg s?em> Rat Pfink en Boo Boo som en film-studerende, men ikke i skolen; min professorer var kun interesseret i "alvorlig" biograf gerne Casablanca og lignende crap. Det var en ?nbaring. Jeg s?lar kunstnerisk vision og h?roduktion v?ier p?rods af sm?udgetter og frivilligt mandskab.



Mit f?e e-handel k??orld Wide Web, sandsynligvis i 1996 og med stor b?n, var en VHS kopi af Rat Pfink en Boo Boo fra dystre Cinema . Jeg stadig holde en videob?optager hooked op s?eg kan se det.



P?ores anden dag tog jeg min kommende kone til en screening af Utrolig Strange v?er Hvem Stoppet Leve og blev Blandet-Up zombier p?en gamle UC Theater i Berkeley, Californien. De screenet i Terrorama - costumed akt? (faktisk den stoebt for at aftenens fremvisning af Rocky Horror Picture Show ) "terroriseres" publikum ved shrieking og l? gennem gange. Det gjorde et indtryk p?ende.



Jeg varmt anbefale Steckler's film til alle, der har ?for biografen. Jeg begr? hans forbik?l.



Disclaimer: The YouTube-link til v?er dans sekvens er en selvst?ig reference. Jeg indsendt at klippet et par ?siden .